Video file

Blended Intensive Programme: Dynamics of Interactions in various complex systems - podsumowanie

2025-06-13

W dniach 26–30 maja na Uniwersytecie Zielonogórskim odbyła się stacjonarna część drugiej edycji interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego poświęconego rozpoznawaniu mechanizmów wprowadzających ład w systemach złożonych. Tegoroczna edycja – wzorem ubiegłego roku – realizowana była w ramach programu Erasmus+ Blendend Intensive Programme (BIP). Nosiła tytuł „Dynamics of Interactions in Various Complex Systems”. Wydarzenie zorganizowały trzy instytuty: Instytut Nauk Biologicznych, Instytut Fizyki oraz Instytut Socjologii.

Wykład pt. "Single-Molecule SERS: Still a Needle in the Haystack?"

2025-06-05

Zapraszamy do udziału w seminarium Wydziału Inżynierii Materiałowej i Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej oraz Oddziału Poznańskiego Polskiego Towarzystwa Fizycznego, które odbędzie się 12 czerwca 2025 r.  o godz. 11:45 w Instytucie Fizyki WIMiFT (Sala D – ul. Piotrowo 3). Dr Sylwester Gawinkowski z ICHF PAN w Warszawie wygłosi seminarium pt.

Wykłady pt. "Interpreting FMR experiments: Tradition vs. machine learning" oraz "Efficient neural network-enhanced multicopy estimation for quantum correlation measurements"

2025-06-08

Instytutu Fizyki Uniwersytetu Zielonogórskiego wraz z Zielonogórskim Oddziałem PTF zapraszają na dwa wykłady, które odbędą się 11 czerwca 2025 roku o godz. 12:15. w sali 106, bud. A-29 (I piętro) w Instytucie Fizyki Uniwersytetu Zielonogórskiego, ul. Prof. Z. Szafrana 4a. Pierwszy wykład pt. "Interpreting FMR experiments: Tradition vs. machine learning" wygłosi dr Aleksandra Napierała-Batygolska z Zakładu Fizyki Materiałów Funkcjonalnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Drugi wykład pt.

Stanowisko Sekcji Dydaktyki Fizyki PTF w sprawie proponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zmian programowych w szkole podstawowej

2025-03-20

Członkowie Sekcji Dydaktyki Fizyki PTF wyrażają głębokie zaniepokojenie w związku z propozycją Ministerstwa Edukacji Narodowej zmniejszenia liczny godzin nauczania fizyki w szkole podstawowej z obowiązkujących dotychczas 4 do 3 godzin w cyklu nauczania.